
Pracuji s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami převážně předškolního věku 3–7 let a s čerstvými školáky.
Jsou to děti, u nichž rodiče pozorují, že jsou ve vývoji jiné než ostatní děti. Nejvíce se zaměřuji na děti s obtížemi v komunikaci a sociální oblasti. Rodiče přicházejí s tím, že přestože dítě všemožně podporují, nestačí to; musí chování dítěte před okolím vysvětlovat a obhajovat, dítě má potíže v soužití v mateřské škole, s vrstevníky, nedaří se mu vhodně komunikovat, apod. Rodiče zatím s dítětem u odborníka nebyli, nebo možná čekají na termín, nebo už absolvovali diagnostické kolečko na neurologii, rehabilitaci, genetice, psychologii, psychiatrii, logopedii, foniatrii, ORL či dalším specializovaném pracovišti. Dítě je možná už v péči speciálně pedagogického centra, pedagogicko-psychologické poradny, rané péče nebo jiných center. Někdy se rodiče chtějí jen poradit; nejsou si jisté, zda dítě nepotřebuje více postrčit, zda nepotřebuje speciální péči, řeší odklad školní docházky či speciální péči a chtějí pohled nestranného specialisty.
Komunikace hrou je určena pro všechny děti (a jejich rodiče), které potřebují ke svému vývoji větší dávku podpory a speciální přístup.
V diagnostice se u dítěte objevuje například: opožděný psychomotorický vývoj, nerovnoměrný vývoj, opožděný vývoj řeči, vývojová dysfázie, pragmaticko-sémantická porucha, poruchy autistického spektra, smyslové postižení, narušená komunikační schopnost, mentální postižení, poruchy pozornosti (ADD, ADHD), epilepsie, operace a časté nemocnosti či hospitalizace, a další.