
Při prvním sezení se scházím s dítětem i rodičem v herničce. Jde o VSTUPNÍ SEZENÍ, které trvá 45 minut. Jedná se o volnější hru, do které dítěti (někdy k jeho nelibosti) zasahuji a snažím se s ním navázat kontakt. Zjišťuji, co ho zajímá, co se mu líbí/nelíbí; jak reaguje na nové prostředí, na nové hračky, na neznámého člověka. Rodič je s námi v herničce také, aby se dítě cítilo co nejvíce v bezpečí; dále zastává rodič roli dalšího spoluhráče – pokud je to třeba. Při vstupním sezení není moc prostoru na popovídání si. Také zde nejde o intervenci, ale o vzájemné seznámení se a o získání jakési představy jednoho o druhém (a třetím). Vstupní sezení je možné vynechat, pokud ke mně dítě docházelo v relativně nedávné době.
Po vstupním sezení navazuje VSTUPNÍ KONZULTACE. Je to posezení a popovídání si – pouze rodič/e a já, které trvá 45 minut. Rodič mne může detailně a v klidu popsat, jaké je dítě v domácím prostředí; co jej těší, co jej trápí, co se ve výchově rodičům osvědčilo a co ne. Já na základě vstupního sezení a informací od rodiče předestřu, co bych mohla dítěti v intervenci nabídnout, na co se zaměřit, kterým směrem se vydat. Rodiče zakázku upravují podle svých potřeb.
Pokud rodiče uváží, že jejich dítěti komunikace hrou přinese užitek, domlouváme se na bloku po sobě jdoucích 45 minutových SEZENÍ – INTERVENCÍ, s frekvencí buď jednou v týdnu nebo jednou za dva týdny nebo i řídčeji – podle potřeby a časových možností. Než si na mne dítě zvykne a než se osmělí, je dobré, aby rodič zůstával v herničce s námi. Rodiče svou přítomností v Herničce mohou profitovat také z inspirace práce s dítětem. Pokud je tématem i separace dítěte od rodiče, můžeme postupně rodiče propouštět z herničky do vedlejší místnosti nebo úplně ven a dítě zůstává na sezení samo (pokud si to tak rodiče přejí). Starší děti (školáci) mohou využít tzv. XL sezení, které trvá 60 minut.
Po určité době je dobré se sejít ke KONZULTACI či ZÁVĚREČNÉ KONZULTACI (45 minut), kde mohou rodiče zhodnotit, v čem se dítě posílilo, kam se posunulo, jak se dítěti aktuálně daří; já dám k dispozici své postřehy, co se při setkávání dařilo a co jsou výzvy do budoucna. Pokud rodič usoudí, že dítě z intervencí profituje, můžeme ve spolupráci pokračovat dalším setkáváním se; a a to buď návazně nebo po uvolnění termínů.
Konzultace mohou probíhat i online – když už se lépe známe, a pokud je to pro Vás praktičtější.