
V komunikaci hrou nabízím podporu dítěte ve všech oblastech vývoje: v motorice, smyslovém vnímání, v zacilování pozornosti, v myšlení, v sociálních interakcích, v adaptaci na změny apod., a to formou společné hry a tvoření. Nejvíce se zaměřuji na rozvoj komunikačních a sociálních dovedností.
Při sezení si s dítětem hraji a tvořím – některé hračky/předměty si vybírá dítě, další pro něj připravuji já. Hračky/předměty jsou prostředkem k určitým tipům „úkolů“, jako je řazení, třídění, kategorie, nápodoba, sdílení pozornosti, prostorová orientace, jemná motorika apod. K rozvoji komunikace a řeči využívám alternativních prostředků komunikace, rytmiku a melodii, pohybových aktivit, kontaktu s haptickými materiály, relaxaci. Každé sezení je připraveno individuálně pro konkrétní dítě.
Nepoužívám žádnou ucelenou zázračnou metodu; při práci s dítětem sázím na jasnost, pevnost, hranice, strukturu, vizualizaci, kladnou motivaci; dále na vztah, příjemné prožitky, na legraci. Snažím se, aby se dítě na sezení těšilo, aby to byl pro něj co nejpříjemněji strávený čas, přestože spolu „makáme“. Intervence jsou pro mne u každého dítěte hledáním nových možností, cest, a to spolu s rodičem a v souladu s ním.
CO V KOMUNIKACI HROU NENABÍZÍM: neumím dítě „opravit“. Dítě pojímám jako celistvou bytost; ne jako součet možností a kompetencí, na kterých se „pracuje“ a které se „opravují“. Dále se nespecializuji na čistě předškolní přípravu zdravých předškoláků, na nápravy specifických poruch učení a chování u dětí školního věku; ani na logopedii jako takovou.